هنرستان هتلداری و جهانگردی هما

هتلداری و جهانگردی

در جامعه امروزی صنعت گردشگری به دلیل گستردگی خاصی که به وجود آورده است باعث حضور پر تعداد افراد شاغل در این صنعت شده و روز به روز بر ارزش آن افزوده می­شود، به گونه­ای که صنعت هتلداری بزرگترین و پر مخاطب­ ترین صنعت در دنیا معرفی شده است. افراد شاغل در این صنعت افرادی هستند با آداب و رسوم، زبان، فرهنگ و رفتارهای گوناگون که همه آن­ها با یک زبان مشترک یعنی زبان گردشگری با یکدیگر در ارتباط هستند. امروزه یکی از پایه­ های اصلی اقتصاد بسیاری از کشورها وابسته به صنعت گردشگری و هتلداری است. صنعت گردشگری و هتلداری در آغاز مبتنی بر تجربه افراد بود اما رشد سریع این صنعت باعث شد مباحث گردشگری و رشته ­های وابسته به آن به جمع رشته­ های تحصیلی در دانشگاه­ها اضافه گردد و نیرو­های متخصصی را در جامعه گردشگرپذیر پرورش دهد. ایران یکی از 10 کشور نخست در صنعت گردشگری معرفی شده است که تاکنون نتوانسته به جایگاه اصلی خود در این صنعت دست یابد. حال با توسعه علمی گردشگری در دانشگاه­ های ایران و تحصیل دانشجویان در رشته­ های مرتبط می­ توان قدم­ های مثبتی در توسعه صنعت گردشگری برداشت.
هتلداری که یکی از زیربناهای اساسی جذب و توسعه توریسم و گردشگری است رشته­ ی هتلداری و زیر شاخه های آن را پدید آورده است و افراد مدیر و ماهری را در جهت پیشرفت و توسعه اهداف گردشگری آموزش می­دهد.
هنرستان هتلداری و جهانگردی هما در سال 1382 تاسیس و اولین مرکز تخصصی آموزش هتلداری و جهانگردی در مشهد مقدس بوده و با استفاده از اساتید و مربیان متخصص و حرفه ای کار خود را آغاز نمود و افتخار این را در رزومه خود دارد که فارغ التحصیلان این هنرستان هم اکنون خود به عنوان مدرس و مدیران عالی رتبه در این صنعت مشغول به فعالیت می باشند .
تلفن مدیریت هنرستان حسین سنایی : 09153242956

مدرس و کارشناس خبره هتلداری و گردشگری هادی عربی گل : 09151105825

کانال آموزشی تلگرام : https://telegram.me/fononemozakere

مستقیم هنرستان : 38422425
رئیس هئیت مدیره و بنیان گذار : علیرضا آخوندزاده 09153124412
آدرس : مشهد خیابان کوهسنگی - کوهسنگی 10 پلاک 47

آخرین نظرات

هنرستان هتلداری و جهانگردی هما سعادت

شنبه, ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۱۲:۱۳ ب.ظ

هنرستان هتلداری و جهانگردی هما در سال 1382 تاسیس و اولین مرکز تخصصی آموزش هتلداری و جهانگردی در مشهد مقدس بوده و با استفاده از اساتید و مربیان متخصص و حرفه ای کار خود را آغاز نمود و افتخار این را در رزومه خود دارد که فارق التحصیلان این هنرستان هم اکنون خود به عنوان مدرس و مدیران عالی رتبه در این صنعت مشغول به فعالیت می باشند .

مهارت­هایی که فارق التحصیلان این رشته فرا می­گیرند بسیار گسترده است به همین علت به برخی از آن­ها در زیر اشاره می­کنیم
1.     مدیرت بخش­های مختلف هتل اعم از : مدیریت غذا نوشابه، مدیریت فرانت آفیس، مدیریت خانه­داری، مدیریت حسابداری، مدیریت روابط عمومی، مدیریت تشریفات، مدیریت منابع انسانی، مدیریت بخش بازاریابی و فروش، مدیر شب، مدیر داخلی، مدیر ایمنی، و... که هنرجویان طی دوره­ی آموزشی تمامی وظایف و مسؤلیت­های هر کدام از موارد بالا را فرا می­گیرند و به آن تسلط می­یابند.
2.     به کاربستن روش­های سودآور و کنترل آن برای هتل
3.     ارتباط با مشتری و جذب آن جهت فروش اتاق­ها
4.     توانایی ارتباط با مهمانان خارجی
5.     توانایی تهیه­ی انواع غذاها و شیرینی­های داخلی و خارجی
6.     کار با رایانه و نرم­افزار تخصصی پذیرش در هتل
7.     چیدمان میز و سفره آرایی
8.     توانایی سرویس دهی به روش­های مختلف
9.     رسیدگی به امور مراسم­ها، جشن­ها و تشریفات
10.اجرای اصولی روش­های خانه­داری
11.حسابرسی صندوق­های مختلف در هتل
12.اجرای برنامه­هایی  برای ارتباط بهتر بخش روابط عمومی با مشتریان
13.تبلیغات، بازاریابی و فروش
14.منو نویسی
15.انتخاب اصولی در خرید وسایل هتل
 در کل با فراگیری مهارت­ها، تحقیق، کار و بدست آوردن تجربه فرد تحصیل کرده در این رشته می­تواند در بالاترین سمت مدیرهتل و معاون هتل مسؤل شود.

موقعیت شغلی فارغ­التحصیلان رشته مدیریت هتلداری ابتدا در هتل­ها خواهد بود و اگر فارغ­التحصیل شغل مناسبی در هتل نیافت می­تواند در زمینه­های تخصصی صنعت هتلداری اشتغال یابد از جمله اشتغال در واحد­های پذیرایی و اقامتی مثل : کافی­شاپ و رستوران و مجموعه­های جهانگردی، کارشناس اطلاعات و جهانگردی برای مؤسسات ملی و جهانگردی، مهماندار برای شرکت‌های حمل و نقل هوایی، آموزش در مؤسسه­های آموزشی جهانگردی و هتلداری، اشتغال در آژانس­های جهانگردی، و 

دانشجویان رشته­ی مدیریت هتلداری طی گذراندن ترم­های آموزشی در دروس خود با موضوعاتی مثل : تاریخچه سفر، انواع مراکز اقامتی، اصول مدیریت، رزرواسیون،  شناخت انواع غذاها و شیرینی­ها، چگونگی ارائه خدمات به مشتریان، بهداشت در محیط کار، اصول تغذیه، شناخت بخش تاًسیسات هتل،  شناخت بخش خانه­داری هتل و ظایف افراد شاغل در آن، شناخت بخش فرانت آفیس و قسمت­های مهم آن مانند صندوق، مدیر غذا و نوشابه و پرسنل مربوط به خدمات رستوران، حسابرسی اموال هتل و رسیدگی به حساب صندوق­های بخش­های مختلف در هتل، جذب مشتری، بازاریابی، برنامه­ریزی برای کسب سود، روش­های مدیریت، شناخت کشورهای توریستی و جاذبه­های گردشگری آن­ها، شناخت صنایع دستی و جاذبه­های تاریخی و طبیعی ایران، تاًثیرات مثبت و منفی توریسم، کار با رایانه و نرم­افزار مرتبط با هتلداری، چگونگی نگهداری مواد غذایی، شناخت فرهنگ و روحیات ملل، مسائل اجتماعی مرتبط با هتل، قوانین و مقررات در صنعت گردشگری، قانون کار، اقتصاد، چگونگی رفتار با مشتری،  تشریفات و وظایف آن، شناخت انواع منو و منونویسی، روابط عمومی و ... آشنا می­شوند. دانشجویان مدیریت هتلداری علاوه بر یادگیری زبان انگلیسی به زبان پر کاربرد دیگری (فرانسه، آلمانی، عربی) تسلط می­یابند. همچنین درس کار آموزی راطبق برنامه­ای که توسط مرکز آموزش عالی تدوین شده است به انجام می­رسانند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۲/۱۱
هنرستان هتلداری و جهانگردی هما سعادت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی