هنرستان هتلداری و جهانگردی هما

هتلداری و جهانگردی

در جامعه امروزی صنعت گردشگری به دلیل گستردگی خاصی که به وجود آورده است باعث حضور پر تعداد افراد شاغل در این صنعت شده و روز به روز بر ارزش آن افزوده می­شود، به گونه­ای که صنعت هتلداری بزرگترین و پر مخاطب­ ترین صنعت در دنیا معرفی شده است. افراد شاغل در این صنعت افرادی هستند با آداب و رسوم، زبان، فرهنگ و رفتارهای گوناگون که همه آن­ها با یک زبان مشترک یعنی زبان گردشگری با یکدیگر در ارتباط هستند. امروزه یکی از پایه­ های اصلی اقتصاد بسیاری از کشورها وابسته به صنعت گردشگری و هتلداری است. صنعت گردشگری و هتلداری در آغاز مبتنی بر تجربه افراد بود اما رشد سریع این صنعت باعث شد مباحث گردشگری و رشته ­های وابسته به آن به جمع رشته­ های تحصیلی در دانشگاه­ها اضافه گردد و نیرو­های متخصصی را در جامعه گردشگرپذیر پرورش دهد. ایران یکی از 10 کشور نخست در صنعت گردشگری معرفی شده است که تاکنون نتوانسته به جایگاه اصلی خود در این صنعت دست یابد. حال با توسعه علمی گردشگری در دانشگاه­ های ایران و تحصیل دانشجویان در رشته­ های مرتبط می­ توان قدم­ های مثبتی در توسعه صنعت گردشگری برداشت.
هتلداری که یکی از زیربناهای اساسی جذب و توسعه توریسم و گردشگری است رشته­ ی هتلداری و زیر شاخه های آن را پدید آورده است و افراد مدیر و ماهری را در جهت پیشرفت و توسعه اهداف گردشگری آموزش می­دهد.
هنرستان هتلداری و جهانگردی هما در سال 1382 تاسیس و اولین مرکز تخصصی آموزش هتلداری و جهانگردی در مشهد مقدس بوده و با استفاده از اساتید و مربیان متخصص و حرفه ای کار خود را آغاز نمود و افتخار این را در رزومه خود دارد که فارغ التحصیلان این هنرستان هم اکنون خود به عنوان مدرس و مدیران عالی رتبه در این صنعت مشغول به فعالیت می باشند .
تلفن مدیریت هنرستان حسین سنایی : 09153242956

مدرس و کارشناس خبره هتلداری و گردشگری هادی عربی گل : 09151105825

کانال آموزشی تلگرام : https://telegram.me/fononemozakere

مستقیم هنرستان : 38422425
رئیس هئیت مدیره و بنیان گذار : علیرضا آخوندزاده 09153124412
آدرس : مشهد خیابان کوهسنگی - کوهسنگی 10 پلاک 47

آخرین نظرات

۱۲ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۵ ثبت شده است

جهت دانلود پاور آموزشی درس اتاقداری لطفا  بر روی کلمه دریافت کلیک کنید 

* * ** * * * دریافت * * * * * 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ ارديبهشت ۹۵ ، ۰۹:۴۳
هنرستان هتلداری و جهانگردی هما سعادت


دانلود کلیپ تبلیغاتی هفتمین جشنواره غذا های لذیذ در هنرستان هتلداری و جهانگردی هما 

مشهد 

با حضور مسئولین محترم  اداره ناحیه سه آموزش و پرورش خراسان  و مدیر گروه هتلداری و جهانگردی 


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ ارديبهشت ۹۵ ، ۲۱:۰۹
هنرستان هتلداری و جهانگردی هما سعادت

هفتمین جشنواره غذاهای لذیذ در هنرستان هتلداری و جهانگردی هما 

با حضور مسئولین اداره آموزش و پرورش و مدیر گروه هتلداری و جهانگردی استان و اساتید برجسته برگزار گردید 

۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ ارديبهشت ۹۵ ، ۲۰:۴۵
هنرستان هتلداری و جهانگردی هما سعادت

نام :

نام خانوادگی :

نام آموزشگاه:

شماره داوطلب :

نوبت :

کلاس:

بسمه تعالی

اداره کل آموزش پرورش خراسان رضوی

اداره آموزش پرورش ناحیه 3 مشهدمقدس

سوالات امتحان پایه دوم رشته هتلداری

درس : اتاقداری

تاریخ امتحان : 23/10/92

مدت امتحان : 60دقیقه

ساعت شروع : ..................

تعداد صفحات : 3 صفحه

تعداد سوال : 40 سوال

نام دبیر : هادی عربی گل

ردیف

سوال

بارم

1-

 

 

 اندازه تخت برچه اساس ساخته می شود ؟

سایزعمومی بدن5                  سایز اتاق 5                        نوع هتل5                        نوع اتاق5

 

2

2-

 

 

 حواله انبار توسط چه کسی صادر می شود  ؟

تدارکات5                  قسمت درخواست کننده 5          انباردار5          ریسوینگ 5

2

3-

 

 

  مزیت وجود کارت انبار برای هرجنس چیست ؟

اطلاع از کمیت وکیفیت جنس 5 اطلاع از قیمت اجناس 5 اطلاع از موجودی جنس درانبار5برای تحویل به امور مالی 5

 

2

4-

 

 

کدامیک جزء مزایای قفل مکانیکی نیست ؟

هزینه کم  5        کنترل ورود میهمان5          کنترل خروج 5             قابل گزارشگیری5

 

2

5-

 

درچه صورت خانه داران نباید به وسایل میهمان دست بزنند ؟

شستشوی دستها پس ازتوالت   5       سیگارکشیدن 5           داشتن کهیروزخم روی بدن  5          بعد ازعطسه و  سرفه 5

 

2

6-

 

 

سوئیت سیاسی شامل کدام مورد نمی باشد ؟

Eembasador    5           ministral    5      رئیس جمهور   5              کورنر5

 

2

7-

 

 

درکدام اتاق از Sofa به جای تخت استفاده می شود ؟

پارلو  5                              استدیو5              هاسپیتالیتی5             لانایی  5

2

8-

 

 

 مخلوط کردن مواد شوینده وضدعفونی کننده باعث چه امری می شود ؟ 

برق گرفتگی     5        تولید گاز سمی      5         آتش سوزی  5           زمین خوردن5

2

9-

 

 

جمه آوری اشیاء شکسته وتیز چگونه انجام می پذیرد ؟

در روزنامه 5                             بادست 5              باجاروبرقی 5           باپارچه ضخیم  5

2

10-

 

بزرگترین قسمت هتل چه نام دارد ؟

رستوران 5                          پذیرش 5                        خانه داری 5                        انبار5

2

11-

 

کدامیک از موارد زیر جزء آداب معاشرت وطرز برخورد نمی باشد ؟

دقیق بودن5                  داشتن صبروشکیبایی زیاد5          بهداشت فردی5          خوش بیانی وگشادرویی 5

2

12

 

 

چرا باید مورد اتاقهای مشکوک را فوراً گزارش کرد؟

به نفع خانه دار است 5 شایدبرای میهمان اتفاقی افتاد باشد 5 اتاق زودترتخلیه می شود5درصورت نبودمیهمان استفاده می شود5

2

13

برای آکوردگیری (نظافت اتاق ) چند نفر را به اتاق می فرستیم ؟

سه تیم دونفره  5        یک گروه دونفره5          دوتیم سه نفره 5             یک گروه 3 نفره5

2

موفق باشید                                                                  جمع بارم            

26

تصحیح و نمره گذاری

نام و نام خانوادگی

نمره نهایی پس از رسیدگی به اعتراضات

نام و نام خانوادگی

باعدد

باحروف

مصخح/دبیر

باعدد

باحروف

مصخح/دبیر

 

 

امضاء

 

 

امضاء

ردیف

سوال

بارم

14

 

 

افرادیکه به لحاظ درجه بندی غیرازمیهمان عادی هستند چه نام دارند ؟

 S.O 5                          B.i5                        F.B.I 5                       VIP 5

2

15

 

 

OOO علامت اختصاری کدام اتاق است ؟

دوباره اشغالی   5       خارج از سرویس 5                اشغالی  5               اتاق قفل شده 5

2

16

 

 

درکدام اتاق از Sofa به جای تخت استفاده می شود ؟                                           

پارلو  5                              استدیو5              هاسپیتالیتی5             لانایی  5

2

17

 

کدام اتاق مناسب زوج های  جوان بوده ورنگ های شاد در آن استفاده می شود ؟

 Feasta Suit 5            Villa Suit   5           Junior Suit 5       Honey moon Suit  5

2

18

 

 

افرادیکه برخورد مستقیم با میهمان دارند چه کسانی هستند ؟

مدیر و معاون  5                             خانه داروپذیرشگر5             کارگزینی 5          فنی و مدیریت  5

2

19

 

 

به خانه داران        هتل گویند ؟

کارگران 5                             زیبا سازان 5            خدمه 5          پادو   5

2

20

 

 

لباس  فرم خانه داران باید       و        باشد؟

روشن و بدون جیب  5                             تیره و بدون جیب 5            روشن و جیبدار 5          تیره وجیب دار  5

2

21

برای شستشوی دمپایی از         استفاده می کنیم ؟

آب ژاول 10 درصدی    5                             پودردستی5             تیرک 5          هیچکدام  5

2

22

مزنین روم چگونه اتاقی است؟

اتاق تو در تو  5                  اتاق دارای تراس5             اتاق مخصوص استراحت سرپرستان ومدیران 5          اتاق مخصوص خدمه  5

2

23

اولین خروجی از اولین ورودی با کدام علامت اختصاری نمایش داده می شود ؟

Fifo 5            Fafo  5          Fifi 5       Fofa  5

2

 

24

کارت آویز لطفا مرا تمیز نمائید با علامت  m.u.r چه رنگی دارد ؟

سفید  5                  قرمز  5                 زرد  5                  سبز  5                 

2

25

در استاندارد هتلی طول همه تختها      متر است .

2متر  5                  3متر  5                  5/2 متر  5                  5/1 متر  5                 

2

26

1.      Which sentence is correct about a lodge?

a.      A lodge is located and designed to optimize the feeling of being in touch with cities

b.      The building style should feature natural materials and coloring such as wood,..

c.      An indoor experience should be offered at the lodge such as walks.

d.      None

2

27

 

2.      " امکانات اقامتی " معادل کدام کلمه انگلیسی زیر است

a.      Comfortable hotels      b. accommodation facilities   c. more facilities 

d.accommodation features                                                                                                                           

2

28

دلایل اهمیت خانه داری را نام ببرید ؟

 

 

 

 

3

29

5مورد از خصوصیات یک خانه دار نمونه را نام ببرید ؟

 

 

3

30

Sample  روم چه اتاقی است ؟

 

 

3

 

 

موفق باشید                                                                  جمع بارم            

37

نام :

نام خانوادگی :

نام آموزشگاه:

شماره داوطلب :

نوبت :

کلاس:

بسمه تعالی

اداره کل آموزش پرورش خراسان رضوی

اداره آموزش پرورش ناحیه 3 مشهدمقدس

سوالات امتحان پایه دوم رشته هتلداری

درس : اتاقداری هتل

تاریخ امتحان : 23/10/92

مدت امتحان : 60دقیقه

ساعت شروع : ..................

تعداد صفحات : 3 صفحه

تعداد سوال : 40 سوال

نام دبیر :  هادی عربی گل

ردیف

سوال

بارم

31

4 مورد ازمواردیکه اتاقداران به لحاظ ایمنی باید رعایت کنند را نام ببرید ؟

 

 

 

 

3

32

3مورد از مزایای شرح وظایف کاری را نوشته ویک مورد را به اختصار توضیح دهید؟

 

 

 

3

33

4مورد از قوانین ومقررات طبقات را نام ببرید ؟

 

3

34

صفات یک شوینده خوب رانام ببرید ؟ 5مورد.

 

 

 

4

35

15-اولین خروجی از اولین ورودی Fifo را توضیح دهید؟

 

 

4

36

انواع تشک رانام ببرید؟

 

 

4

37

انواع حوله را فقط نام ببرید؟

 

 

4

38

ترکیبات کلر را نام ببرید؟

 

 

4

39

دلیل اولویت بودن برای تمیزکردن اتاق تحت سرویس  چیست ؟

 

 

 

4

30

ترتیب نظافت اتاقها را  نام ببرید ؟

 

 

4

موفق باشید                                                                  جمع بارم            

37

تصحیح و نمره گذاری

نام و نام خانوادگی

نمره نهایی پس از رسیدگی به اعتراضات

نام و نام خانوادگی

باعدد

باحروف

مصخح/دبیر

باعدد

باحروف

مصخح/دبیر

 

 

امضاء

 

 

امضاء

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ ارديبهشت ۹۵ ، ۲۰:۴۱
هنرستان هتلداری و جهانگردی هما سعادت

نام :

نام خانوادگی :

نام آموزشگاه:

شماره داوطلب :

نوبت :

کلاس:

بسمه تعالی

اداره کل آموزش پرورش خراسان رضوی

اداره آموزش پرورش ناحیه 3   مشهدمقدس

سوالات امتحان پایه دوم رشته هتلداری

درس : متصدی البسه

تاریخ امتحان : 09/10/92

مدت امتحان : 60دقیقه

ساعت شروع : ..................

تعداد صفحات : 3  صفحه

تعداد سوال :34  سوال

نام دبیر :هادی عربی گل

ردیف

سوال

بارم

1-

 

 

درزمان قدیم ازکدام داروهای گیاهی که خاصیت پاک کنندگی داشت استفاده می شد ؟

بنزین سفید 5                          گیل 5                        چوبک 5                        مورد 2و3 5

2

2-

 

 

کدامیک از موارد زیر ازمزایای داشتن لاندری نمی باشد ؟

هتل وابسته به شخص ثالث نیست 5              هتل وضعیتهای اضطراری را بهتراداره می کند     5

 برای هتل امکان کسب درآمد است 5          قوانین ویژه کار درمورد کارکنان لاندری باید رعایت شود  5

2

3-

 

 

 کدامیک از موارد زیر جز شرایط ویژه رئیس لاندری است ؟

هماهنگ کننده با قسمتهای مختلف هتل 5                     ستفاده بهینه از مواد پرکلراتیلن 5

سرویس روزانه ماشین آلات                       5                 مورد 2و3 صحیح می باشد       5

2

4-

 

 

کدامیک ازموارد ذیل جز شرایط پرس کار نمی باشد؟

اتوی البسه جیر 5 متخصص اموراتوکشی  5 دریافت به موقع البسه ونگهداری آن درقفسه ها    5لکه برداریهای کوچک  5

2

5-

 

درشستشوی سنتی البسه برای پاک کردن لکه های روغنی از چه چیزی استفاده می کردند ؟

چوبک    5        بنزین سفید5         گیل 5             آب داغ5

2

6-

 

 

 کاردستگاه ساتریفوژ چیست ؟

شستشو   5        آبگیری  5         خشک کردن 5            ضدعفونی کردن5

2

7-

 

 

در چارت سازمانی هتل سه ستاره لاندری زیر مجموعه کدام بخش است  ؟

خانه داری    5       فرانت آفیس 5                مدیریت هتل  5               روم دویژن 5

2

8-

 

 

 درماشین آلات خشکشویی از چه مایعی جهت شستشو استفاده می شود ؟ 

آب    5        مایع سفیدکننده      5         پرکلراتیلن 5             همه موارد5

2

9-

 

 

دریافت انواع البسه وثبت در دفتر روزانه لاندری وظیفه کدامیک از پرسنل است ؟

لنین روم 5                             ولت 5              مدیرلاندری  5            مسئول آبشویی  5

2

10-

 

 توزیع برمبنای لوازم تمیزبه جای لوازم کثیف را انبارداری .......................   گویند  ؟

انبارداری ملزومات پارچه ای     5       انبارداری متمرکز5         انبارداری طبقات 5             انبارداری لنین روم5

2

11-

 

درانبارداری ملزومات پارچه ای قفسه ها بایستی در چه ارتفاعی ازکف زمین باشند ؟

حداقل10سانتیمتر    5        حداقل20سانتیمتر  5         نیازبه ارتفاع ازکف نیست 5             5/0 متری از کف زمین5

2

12

  قراردادن لباس به میزان کمتر ازحدمعمول درماشینن لباسشویی چه ایرادی دارد؟

   بالارفتن میزان برف هتل 5                                               بالارفتن هزینه مواد شستشو 5

 باعث ضرب دیدگی وپارگی ملزومات پارچه ای می شود 5                                    هیچکدام5

2

13

 

 

  فرم مبادله ملزومات پارچه ای درچندنسخه تهیه می شود ؟

 2 نسخه    5        3  نسخه    5         4  نسخه    5             1  نسخه    5

2

14

درچیدمان ماشین آلات لاندری فاصله ماشین آلات از دیوار وفاصله بین ماشین آلات به ترتیب ......

5/0 متر- 1متر 5               1متر -5/0 متر 5            5/1 متر-  1 متر 5              1 متر - 5/1 متر     5

2

موفق باشید                                                                  جمع بارم            

28





15

 

 

کاردستگاه سانترفوژ چیست ؟

شستشو5                          آبگیری5                        خشک کردن 5                        ضدعفونی کردن 5

2

16

 

 

تاثیر مواد نشاسته ای در البسه کتانی چیست ؟

ایجاد بوی بد 5              جلب حشرات وتغیر رنگ البسه     5 پوسیدگی البسه 5      تاثیر ندارد  5

2

17

 

 

جهت شستشوی کت و دامن بهتر است از ماشین               استفاده شود ؟

 

 ماشین خشک شویی 5ماشین آبشویی     5    مانکن        5     هیپکدام5  

2

18

 

 

فینیشینگ یا اتاقک بخار جهت اتو و البسه لباسهای از جنس           می باشد؟

پلیستر 5             پشم  5         پنبه            5کتان  5

2

19

 

در فینیشینگ اتاق بخار جوراب چند جفت جوراب قرار می گیرد  ؟

200 جفت 5        100 جفت 5         50 جفت  5             250 جفت 5

2

20

 

 

 شستشوی ماشینی درچه سالی وارد ایران شد ؟

1320 5        1345 5         1340 5            1350 5

2

21

 

 

       What are stars in hotels? They are showing the ……….

a.      Hotel quality    b. hotel quantity    c. hotel rating level   d. b and c

3

22

 

 

The advantage of an apartment hotel is having a ……… inside the hotel rooms, means you can cook and eat.

a.      Bathroom   b. bedroom   c.TV    d. kitchen

 

3

23

 

 

درای کلینیگ روم چه مکانی است ؟

 

 

 

4

24

 

نکات مهم در تاسیس لاندری چه مواردی را باید درنظر گرفت ؟

 

 

 

 

4

25

 

الیاف نساجی به چند دسته تقسیم می شود بامثال ؟

 

 

 

 

4

26

4مورداز اصول و روش های انبار گردانی را نام ببرید؟

 

 

 

 

4

27

 

 

4مورد از اهمیت ذخیره سازی در هتل را نام ببرید؟

 

 

 

4

موفق باشید                                                                  جمع بارم            

38

نام :

نام خانوادگی :

نام آموزشگاه:

شماره داوطلب :

نوبت :

کلاس:

بسمه تعالی

اداره کل آموزش پرورش خراسان رضوی

اداره آموزش پرورش ناحیه 3 مشهدمقدس

سوالات امتحان پایه دوم رشته هتلداری

درس : متصدی البسه

  تاریخ امتحان : 09/10/92

مدت امتحان : 60دقیقه

ساعت شروع : ..................

تعداد صفحات : 3  صفحه

تعداد سوال :34  سوال

نام دبیر : هادی عربی گل 

ردیف

سوال

بارم

28

 

 

شرایط مسئول لنین روم را نام ببرید ؟

 

 

 

 

4

29

 

 

شرایط خیاط و رویه کوب را نام ببرید؟

 

 

 

 

5

30

 

 

 4مورد از شرایط تلفنچی رانام ببرید؟                                                                               

 

 

 

 

 

5

31

 

 

6مورد از انواع لباس کارکنان هتل را نام ببرید؟

 

 

 

 

5

32

 

6مورد از لوازم وتجهیزات انبار ملزومات پارچه ای را نام ببرید ؟

 

 

 

5

33

 4مورد از زیان های داشتن لاندری را بنویسید؟

 

 

 

5

34

 

 

4مورد از مزایای داشتن لاندری  بنویسید ؟

 

 

 

5

موفق باشید                                                                  جمع بارم            

34





۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ ارديبهشت ۹۵ ، ۲۰:۳۸
هنرستان هتلداری و جهانگردی هما سعادت

برگزاری هفتمین جشنواره آشپزی لذیذ با حضور مسئولین آموزش و پرورش ناحیه 3 مشهد در هنرستان هتلداری و جهانگردی هما برگزار گردید .

۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۴:۲۴
هنرستان هتلداری و جهانگردی هما سعادت

هنرستان و مرکز آموزش هتلداری و جهانگردی هما سعادت 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۱:۴۱
هنرستان هتلداری و جهانگردی هما سعادت

در تقدیر از جایگان معلم طی مراسم و پذیرایی از معلمان و خادمین زحمتکش هنرستان هتلداری هما 

توسط تنی چند از مسئولین ناحیه سه آموزش و پرورش خراسان رضوی  و موسسین و مدیران هنرستان آقایان علیرضا آخوندزاده - فیض - دکتر علیرضا نوری و جناب فرشیدیان صورت پذیرفت و در پایان برای ظهور حضرت منجی نیز دعا گردید .




۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ ارديبهشت ۹۵ ، ۰۹:۵۳
هنرستان هتلداری و جهانگردی هما سعادت

پاور آموزشی درس متصدی البسه

جهت دریافت کلیک کنید دریافت

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ ارديبهشت ۹۵ ، ۰۹:۳۲
هنرستان هتلداری و جهانگردی هما سعادت

پاور رزومه و فعالیت های هنرستان هتلداری و جهانگردی هما 

جهت دریافت 

پاور لطفا روی گزینه کلید کنید دریافت فایل 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ ارديبهشت ۹۵ ، ۰۹:۱۷
هنرستان هتلداری و جهانگردی هما سعادت

دریافت


فایل پاور معرفی هنرستان هتلداری و جهانگردی هما 


هتلداری 


جهانگردی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۲:۱۹
هنرستان هتلداری و جهانگردی هما سعادت

هنرستان هتلداری و جهانگردی هما در سال 1382 تاسیس و اولین مرکز تخصصی آموزش هتلداری و جهانگردی در مشهد مقدس بوده و با استفاده از اساتید و مربیان متخصص و حرفه ای کار خود را آغاز نمود و افتخار این را در رزومه خود دارد که فارق التحصیلان این هنرستان هم اکنون خود به عنوان مدرس و مدیران عالی رتبه در این صنعت مشغول به فعالیت می باشند .

مهارت­هایی که فارق التحصیلان این رشته فرا می­گیرند بسیار گسترده است به همین علت به برخی از آن­ها در زیر اشاره می­کنیم
1.     مدیرت بخش­های مختلف هتل اعم از : مدیریت غذا نوشابه، مدیریت فرانت آفیس، مدیریت خانه­داری، مدیریت حسابداری، مدیریت روابط عمومی، مدیریت تشریفات، مدیریت منابع انسانی، مدیریت بخش بازاریابی و فروش، مدیر شب، مدیر داخلی، مدیر ایمنی، و... که هنرجویان طی دوره­ی آموزشی تمامی وظایف و مسؤلیت­های هر کدام از موارد بالا را فرا می­گیرند و به آن تسلط می­یابند.
2.     به کاربستن روش­های سودآور و کنترل آن برای هتل
3.     ارتباط با مشتری و جذب آن جهت فروش اتاق­ها
4.     توانایی ارتباط با مهمانان خارجی
5.     توانایی تهیه­ی انواع غذاها و شیرینی­های داخلی و خارجی
6.     کار با رایانه و نرم­افزار تخصصی پذیرش در هتل
7.     چیدمان میز و سفره آرایی
8.     توانایی سرویس دهی به روش­های مختلف
9.     رسیدگی به امور مراسم­ها، جشن­ها و تشریفات
10.اجرای اصولی روش­های خانه­داری
11.حسابرسی صندوق­های مختلف در هتل
12.اجرای برنامه­هایی  برای ارتباط بهتر بخش روابط عمومی با مشتریان
13.تبلیغات، بازاریابی و فروش
14.منو نویسی
15.انتخاب اصولی در خرید وسایل هتل
 در کل با فراگیری مهارت­ها، تحقیق، کار و بدست آوردن تجربه فرد تحصیل کرده در این رشته می­تواند در بالاترین سمت مدیرهتل و معاون هتل مسؤل شود.

موقعیت شغلی فارغ­التحصیلان رشته مدیریت هتلداری ابتدا در هتل­ها خواهد بود و اگر فارغ­التحصیل شغل مناسبی در هتل نیافت می­تواند در زمینه­های تخصصی صنعت هتلداری اشتغال یابد از جمله اشتغال در واحد­های پذیرایی و اقامتی مثل : کافی­شاپ و رستوران و مجموعه­های جهانگردی، کارشناس اطلاعات و جهانگردی برای مؤسسات ملی و جهانگردی، مهماندار برای شرکت‌های حمل و نقل هوایی، آموزش در مؤسسه­های آموزشی جهانگردی و هتلداری، اشتغال در آژانس­های جهانگردی، و 

دانشجویان رشته­ی مدیریت هتلداری طی گذراندن ترم­های آموزشی در دروس خود با موضوعاتی مثل : تاریخچه سفر، انواع مراکز اقامتی، اصول مدیریت، رزرواسیون،  شناخت انواع غذاها و شیرینی­ها، چگونگی ارائه خدمات به مشتریان، بهداشت در محیط کار، اصول تغذیه، شناخت بخش تاًسیسات هتل،  شناخت بخش خانه­داری هتل و ظایف افراد شاغل در آن، شناخت بخش فرانت آفیس و قسمت­های مهم آن مانند صندوق، مدیر غذا و نوشابه و پرسنل مربوط به خدمات رستوران، حسابرسی اموال هتل و رسیدگی به حساب صندوق­های بخش­های مختلف در هتل، جذب مشتری، بازاریابی، برنامه­ریزی برای کسب سود، روش­های مدیریت، شناخت کشورهای توریستی و جاذبه­های گردشگری آن­ها، شناخت صنایع دستی و جاذبه­های تاریخی و طبیعی ایران، تاًثیرات مثبت و منفی توریسم، کار با رایانه و نرم­افزار مرتبط با هتلداری، چگونگی نگهداری مواد غذایی، شناخت فرهنگ و روحیات ملل، مسائل اجتماعی مرتبط با هتل، قوانین و مقررات در صنعت گردشگری، قانون کار، اقتصاد، چگونگی رفتار با مشتری،  تشریفات و وظایف آن، شناخت انواع منو و منونویسی، روابط عمومی و ... آشنا می­شوند. دانشجویان مدیریت هتلداری علاوه بر یادگیری زبان انگلیسی به زبان پر کاربرد دیگری (فرانسه، آلمانی، عربی) تسلط می­یابند. همچنین درس کار آموزی راطبق برنامه­ای که توسط مرکز آموزش عالی تدوین شده است به انجام می­رسانند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۲:۱۳
هنرستان هتلداری و جهانگردی هما سعادت