هنرستان هتلداری و جهانگردی هما

هتلداری و جهانگردی

در جامعه امروزی صنعت گردشگری به دلیل گستردگی خاصی که به وجود آورده است باعث حضور پر تعداد افراد شاغل در این صنعت شده و روز به روز بر ارزش آن افزوده می­شود، به گونه­ای که صنعت هتلداری بزرگترین و پر مخاطب­ ترین صنعت در دنیا معرفی شده است. افراد شاغل در این صنعت افرادی هستند با آداب و رسوم، زبان، فرهنگ و رفتارهای گوناگون که همه آن­ها با یک زبان مشترک یعنی زبان گردشگری با یکدیگر در ارتباط هستند. امروزه یکی از پایه­ های اصلی اقتصاد بسیاری از کشورها وابسته به صنعت گردشگری و هتلداری است. صنعت گردشگری و هتلداری در آغاز مبتنی بر تجربه افراد بود اما رشد سریع این صنعت باعث شد مباحث گردشگری و رشته ­های وابسته به آن به جمع رشته­ های تحصیلی در دانشگاه­ها اضافه گردد و نیرو­های متخصصی را در جامعه گردشگرپذیر پرورش دهد. ایران یکی از 10 کشور نخست در صنعت گردشگری معرفی شده است که تاکنون نتوانسته به جایگاه اصلی خود در این صنعت دست یابد. حال با توسعه علمی گردشگری در دانشگاه­ های ایران و تحصیل دانشجویان در رشته­ های مرتبط می­ توان قدم­ های مثبتی در توسعه صنعت گردشگری برداشت.
هتلداری که یکی از زیربناهای اساسی جذب و توسعه توریسم و گردشگری است رشته­ ی هتلداری و زیر شاخه های آن را پدید آورده است و افراد مدیر و ماهری را در جهت پیشرفت و توسعه اهداف گردشگری آموزش می­دهد.
هنرستان هتلداری و جهانگردی هما در سال 1382 تاسیس و اولین مرکز تخصصی آموزش هتلداری و جهانگردی در مشهد مقدس بوده و با استفاده از اساتید و مربیان متخصص و حرفه ای کار خود را آغاز نمود و افتخار این را در رزومه خود دارد که فارغ التحصیلان این هنرستان هم اکنون خود به عنوان مدرس و مدیران عالی رتبه در این صنعت مشغول به فعالیت می باشند .
تلفن مدیریت هنرستان حسین سنایی : 09153242956

مدرس و کارشناس خبره هتلداری و گردشگری هادی عربی گل : 09151105825

کانال آموزشی تلگرام : https://telegram.me/fononemozakere

مستقیم هنرستان : 38422425
رئیس هئیت مدیره و بنیان گذار : علیرضا آخوندزاده 09153124412
آدرس : مشهد خیابان کوهسنگی - کوهسنگی 10 پلاک 47

آخرین نظرات

نمونه سئوالات اتاقداری - طبقات و البسه

جمعه, ۱۷ فروردين ۱۳۹۷، ۰۷:۵۱ ب.ظ

1-مفهوم کارت سبز چیست

الف:درخواست نظافت            ب:مزاحم نشوید          ج:اتاق دو بار اشغالی          د:اتاق تخلیه

2-اتاقی که تخت نداشته ودر آن از کاناپه تخت خواب شو استفاده می شود  

الف:parlour                     ب:sample               ج:hospitality                د:studio

3-تقسیم بندی افراد در آکورد گیری به چه صورت است

الف:سه تیم دو نفره         ب:دوتیم سه نفره             ج:سه تیم سه نفره              د: دو تیم دو نفره

4-بهترین اتاق از نظر بازاریابی و فروش کدام اتاق می باشد

الف:مزنین                 ب:سمپل                      ج:کابانا                          د:کانکت

5-اتاق 102 نشان دهنده کدام طبقه وکدام شماره اتاق می باشد

الف:طبقه 2 اتاق10       ب:طبقه2اتاق1             ج:طبقه1 اتاق2                  د:طبقه 10 اتاق2

6-فاصله تخت هااز یکدیگر چند سانتی مترباید باشد

الف:100 تا120           ب:50تا100            ج:110تا120                   د:90 تا100

7-اندازه تخت سوپر کینگ سایز چند سانتی متر است

الف:180در 200        ب:160در 200         ج:200در 200                د:140در 200

8-از کدام نوع میهمان ویژه هزینه موارد تشریفاتی دریافت می گردد

الف:vip          ب:complimentary order      ج:top vip                 د:cip

9-کاربرد سم مالا تیون  برای از بین بردن کدام حشره یا حیوان مفید می باشد

الف:موش       ب:سوسک          ج:پشه خاکی      د:ساس

10-در تابستان بهترین دما جهت اتاق چند درجه سانتی گراد می باشد

الف:18             ب:22            ج:20                د:25

11-یک فرم گزارش خانه داری رسم کنید ودر آن وضعیت اتاقهای زیر را مشخص کنید

تحت تعمیر /میهمان با اثاثیه سبک/سرویس خواب اضافه/قفل دوبل/اتاق پر

12-دلایل اهمیت خانه داری را بنویسید(4مورد)

1-هتلها بر اساس مکان به چند دسته تقسیم میشوند

الف:5دسته          ب:6دسته          ج:4دسته               د:7دسته

2-این طرح شامل اتاق همراه با صبحانه می باشد

الف:اروپایی         ب:برمودا           ج:آمریکایی           د:تعدیل یلفته آمریکایی

3-کدام یک از اتاقهای زیر فاقد امکانات خواب می باشند

الف:استدیو               ب: لانایی             ج: کابانا             د:پارلور

4-ministral چه سوئیتی است

الف:سوئیت وزیران         ب: سوئیت سفرا           ج: سوئیت شاهانه         د:سوئیت رئیس جمهور

5-در این هتلها هزینه اقامت بسیار ارزان وهزینه های غذا امکانات تفریحی.......گران می باشند

الف:لوکس              ب:روی چرخ                ج:درجه یک          د:بازیهای شبانه

6-fifo یعنی چه

الف:اولین خروجی از آخرین ورودی                                      ب:اولین خروجی از اولین ورودی

ج:اولین ورودی از آخرین خروجی                                         د:اولین ورودی از اولین خروجی

7-در این طرح اتاقهایی که در گوشه طرح واقع شده اند به اتاق کار یا کنفرانس اختصاص می یابد

الف:مستطیلی        ب:غیر هم محور          ج:آتریوم تغییر یافته        د:آتریوم مربعی شکل

8-این کلید تمامی قفلهای یک قسمت را باز می کند مانند شاه کلید خانه داری

الف:شاه کلید         ب: شاه کلید فرعی         ج:شاه کلید اصلی         د:شاه کلید طبقه

8-کد S.B نشان دهنده کدام وضعیت اتاق می باشد

الف:مهمان با اثاثیه سبک       ب:مهمان بیرون خوابیده      ج:اشغال بیش از یک شب     د:مهمان فراری

9-تمیز کردن چهارچوب و زوار در و پنجره ها در چه دوره زمانی انجام می شود

الف:هفتگی           ب:6ماه                    ج:فصلی               د:ماهانه

10-جلسات بین خانه داری و فرآنت آفیس هر چند وقت انجام می شود

الف:هفتگی         ب:هر 15 روز           ج:ماهانه            د:هر 10روز

11-در پلان غیر هم محور چند باب اتاق در هر طبقه وجود دارد

الف:120         ب:28              ج:24                        د:140

12-در این نوع هتلها  مدت اقامت بیشتر از یک ماه می باشد

الف:ترانزیت         ب:فرودگاهی           ج:نیمه پانسیون         د: پانسیون

1-سقف مو جودی چیست و چه مزایایی دارد

2-راه های پیشگیری از سرقت را نام ببرید(6 مورد)

1-اصطلاح tabs به چه معناست

الف: بایگانی         ب:نامه          ج: آژانس مسافرتی           شرکت خصوصی

2-واژه LTS به چه معناست

الف:شرکت خارجی       ب:تلگرام               ج:نامه          د:شفاهی

3-مهمترین فرم در هتل چیست

الف:فولیو               ب: واچر         ج:فرم گزارش خانه داری         د:ریجستر

4-کدام مدرک در پذیرش معتبر می باشد

الف:شناسنامه          ب:کارت دانشجویی         ج:دفتر چه بیمه      د:کارت بهداشت

5-اعتبار ساعتی رزرو در روز اول چند ساعت می باشد

الف:24         ب:8             ج:12              د:31

6-اصطلاح depositeبه چه معناست

الف:پیش دریافت          ب:پیش پرداخت            ج:رزرو گروهی         د:نرخ تجاری

7-اتاقی است که در وضعیت منفی از آن استفاده می شود

الف:پارلور          ب:استدیو          ج:کابانا        د:مزنین

8-نرخ گذاری وکنترل واحدهای اقامتی از نظر کیفیت اتاق........جزء کدامیک از عوامل برون زا حاکم بر فعالیت هتلهاست

الف:جو سیاسی             ب:جو اجتماعی             ج:جو حقوقی            د:جو اقتصادی

9-کدام یک از فرمهای زیر در رزرواسیون متداول می باشد

الف:رجیستر            ب:تغییر اتاق            ج:نظر خواهی         د:تایید اولیه

10-پس از خروج میهمان چه واحدی با آن در ارتباط است

الف:صندوقدار              ب:اطلاعات             ج:کانسیرج         د: روابط عمومی

11-در این طرح فقط اتاق ارائه می گردد

الف:برمودا          ب:آمریکایی                   ج:اروپایی             د:تعدیل یافته

12-دلایل اهمیت ریجستر کارت را بنویسید

مراحل تشریفات خروج را بنویسید

 

 

 


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۱/۱۷
هنرستان هتلداری و جهانگردی هما سعادت

نظرات  (۱)

۱۷ فروردين ۹۷ ، ۱۹:۵۷ ابوالفضل مهدوی فر
سلام
ممنون از مطالب خوبتون
خوشحال میشم به وبلاگ من هم سر بزنید:
cafe-ketab.blog.ir
t.me/cafe_ketab_blog_ir

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی