هنرستان هتلداری و جهانگردی هما

هتلداری و جهانگردی

در جامعه امروزی صنعت گردشگری به دلیل گستردگی خاصی که به وجود آورده است باعث حضور پر تعداد افراد شاغل در این صنعت شده و روز به روز بر ارزش آن افزوده می­شود، به گونه­ای که صنعت هتلداری بزرگترین و پر مخاطب­ ترین صنعت در دنیا معرفی شده است. افراد شاغل در این صنعت افرادی هستند با آداب و رسوم، زبان، فرهنگ و رفتارهای گوناگون که همه آن­ها با یک زبان مشترک یعنی زبان گردشگری با یکدیگر در ارتباط هستند. امروزه یکی از پایه­ های اصلی اقتصاد بسیاری از کشورها وابسته به صنعت گردشگری و هتلداری است. صنعت گردشگری و هتلداری در آغاز مبتنی بر تجربه افراد بود اما رشد سریع این صنعت باعث شد مباحث گردشگری و رشته ­های وابسته به آن به جمع رشته­ های تحصیلی در دانشگاه­ها اضافه گردد و نیرو­های متخصصی را در جامعه گردشگرپذیر پرورش دهد. ایران یکی از 10 کشور نخست در صنعت گردشگری معرفی شده است که تاکنون نتوانسته به جایگاه اصلی خود در این صنعت دست یابد. حال با توسعه علمی گردشگری در دانشگاه­ های ایران و تحصیل دانشجویان در رشته­ های مرتبط می­ توان قدم­ های مثبتی در توسعه صنعت گردشگری برداشت.
هتلداری که یکی از زیربناهای اساسی جذب و توسعه توریسم و گردشگری است رشته­ ی هتلداری و زیر شاخه های آن را پدید آورده است و افراد مدیر و ماهری را در جهت پیشرفت و توسعه اهداف گردشگری آموزش می­دهد.
هنرستان هتلداری و جهانگردی هما در سال 1382 تاسیس و اولین مرکز تخصصی آموزش هتلداری و جهانگردی در مشهد مقدس بوده و با استفاده از اساتید و مربیان متخصص و حرفه ای کار خود را آغاز نمود و افتخار این را در رزومه خود دارد که فارغ التحصیلان این هنرستان هم اکنون خود به عنوان مدرس و مدیران عالی رتبه در این صنعت مشغول به فعالیت می باشند .
تلفن مدیریت هنرستان حسین سنایی : 09153242956

مدرس و کارشناس خبره هتلداری و گردشگری هادی عربی گل : 09151105825

کانال آموزشی تلگرام : https://telegram.me/fononemozakere

مستقیم هنرستان : 38422425
رئیس هئیت مدیره و بنیان گذار : علیرضا آخوندزاده 09153124412
آدرس : مشهد خیابان کوهسنگی - کوهسنگی 10 پلاک 47

آخرین نظرات

نمونه سئوالات زبان هتلداری

جمعه, ۱۷ فروردين ۱۳۹۷، ۰۷:۵۴ ب.ظ

3rd hospitality

1.      …….. records all bookings by date of arrival and shows all arrivals for a particular day.

a)      Reservation chart

b)      Hotel register

c)      Guest history

d)     Reservation form

 

2.      Refund means……….

a)      Reservation

b)      Office worker

c)      Repayment

d)     Concerning money

 

3.      A person who looks after one section of the kitchen is called……….

a)      Matre’d

b)      Chef de partie

c)      Under chef

d)     Commis chef

 

4.      Beverage means……..

a)      Meat

b)      Food

c)      Level

d)     Drink

 

5.      Which complaint is NOT justified?

a)      Becoming angry over a short delay

b)      Being brought the wrong order

c)      Not getting the kind of room which was booked

d)     Being over charged over a short delay

 

6.      Disastrous means…………

a)      Very dirty

b)      Very bad

c)      Failure

d)     Not polite

 

 

7.      What is the similarity between tourist and business traveler?

a)     Both need business hotels

b)     Both need hotels that provide clean and quiet rooms

c)     Both need office meeting rooms

d)     Both need average hotel rooms

 

8.      Double checked means……….

a)     Check twice

b)     Very important

c)     Joined to

d)     Without delay

 

9.      Which one does assemble packages and offer all vacation accommodations?

a)     Tour

b)     Tour agency

c)     Travel company

d)     Tour operator

 

10. Package is ……….

a)     Group of people traveling

b)     Companies or people who sell tours

c)     Inclusive tour

d)     Customers

 

 

 

 

Answer key:

1.      A

2.      C

3.      B

4.      D

5.      D

6.      B

7.      B

8.      A

9.      C

10. C

 


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۱/۱۷
هنرستان هتلداری و جهانگردی هما سعادت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی