هنرستان هتلداری و جهانگردی هما

هتلداری و جهانگردی

در جامعه امروزی صنعت گردشگری به دلیل گستردگی خاصی که به وجود آورده است باعث حضور پر تعداد افراد شاغل در این صنعت شده و روز به روز بر ارزش آن افزوده می­شود، به گونه­ای که صنعت هتلداری بزرگترین و پر مخاطب­ ترین صنعت در دنیا معرفی شده است. افراد شاغل در این صنعت افرادی هستند با آداب و رسوم، زبان، فرهنگ و رفتارهای گوناگون که همه آن­ها با یک زبان مشترک یعنی زبان گردشگری با یکدیگر در ارتباط هستند. امروزه یکی از پایه­ های اصلی اقتصاد بسیاری از کشورها وابسته به صنعت گردشگری و هتلداری است. صنعت گردشگری و هتلداری در آغاز مبتنی بر تجربه افراد بود اما رشد سریع این صنعت باعث شد مباحث گردشگری و رشته ­های وابسته به آن به جمع رشته­ های تحصیلی در دانشگاه­ها اضافه گردد و نیرو­های متخصصی را در جامعه گردشگرپذیر پرورش دهد. ایران یکی از 10 کشور نخست در صنعت گردشگری معرفی شده است که تاکنون نتوانسته به جایگاه اصلی خود در این صنعت دست یابد. حال با توسعه علمی گردشگری در دانشگاه­ های ایران و تحصیل دانشجویان در رشته­ های مرتبط می­ توان قدم­ های مثبتی در توسعه صنعت گردشگری برداشت.
هتلداری که یکی از زیربناهای اساسی جذب و توسعه توریسم و گردشگری است رشته­ ی هتلداری و زیر شاخه های آن را پدید آورده است و افراد مدیر و ماهری را در جهت پیشرفت و توسعه اهداف گردشگری آموزش می­دهد.
هنرستان هتلداری و جهانگردی هما در سال 1382 تاسیس و اولین مرکز تخصصی آموزش هتلداری و جهانگردی در مشهد مقدس بوده و با استفاده از اساتید و مربیان متخصص و حرفه ای کار خود را آغاز نمود و افتخار این را در رزومه خود دارد که فارغ التحصیلان این هنرستان هم اکنون خود به عنوان مدرس و مدیران عالی رتبه در این صنعت مشغول به فعالیت می باشند .
تلفن مدیریت هنرستان حسین سنایی : 09153242956

مدرس و کارشناس خبره هتلداری و گردشگری هادی عربی گل : 09151105825

کانال آموزشی تلگرام : https://telegram.me/fononemozakere

مستقیم هنرستان : 38422425
رئیس هئیت مدیره و بنیان گذار : علیرضا آخوندزاده 09153124412
آدرس : مشهد خیابان کوهسنگی - کوهسنگی 10 پلاک 47

آخرین نظرات

نمونه سئوالات فرانت آفیس

جمعه, ۱۷ فروردين ۱۳۹۷، ۰۷:۵۳ ب.ظ

" بسم الله الرحمن الرحیم "

 

1- بهترین نور برای استفاده در فرانت دسک کدام است؟

الف) سفید                  ب)ترکیب زرد وسفید             ج)مهتابی          د) ترکیب زرد ومهتابی

2- در طراحی وجانمایی فرانت دسک بهترین حالت برای صندق کدام است ؟

الف) نزدیک ترین مکان به درب ورودی     ب) درنیم طبقه ی اول      ج)  بعد از رسپشن     د) دور ترین مکان به درب ورودی

3-عرض فرانت دسک به دیوار پشتی باید چه اندازه باشد ؟

الف) کمتر از 2متر        ب) بیش از یکمتر            ج) بیش از 2 متر         د) کمتر از یکمتر

4- یکی از اجزای لاینفک واحد فرانت آفیس کدام مورد می باشد؟

الف) فکس                    ب) کامپیوتر               ج) ماشین حساب               د) سانترال

5- کاغذی که درون شیار های رک قرار می گیرد چه نامیده میشود ؟

الف) فولیو                    ب) ریجستر                ج) فرم                          د) اسلیپ

 در چه زمانی مورد استفاده قرار میگیردExtra bed6-فرم

الف) برای رزرو            ب) در خواست کالا              ج) سرویس اضافی خواب        د) تعویض اتاق

7- در فرم تعویض اتاق چه موردی باید ذکر شود ؟

الف) شماره اتاق قبلی         ب) تاریخ انتقال              ج) شماره اتاق جدید                  د) هر سه مورد

8- روابط عمومی مهمان و پرسنل چه نامیده میشود ؟

الف) برون سازمانی        ب) روابط عمومی سازمانی       ج) درون ساختمانی              د) روابط عمومی   

9- اولین مکانی که در هتل پاسخ میهمان رامیدهد کدام بخش می باشد؟

الف) تلفنخانه  ب) بک آفیس                     ج) رزرواسیون              د) اطلاعات

10- در زمان ورود میهمان به هتل استقبال از طرف کدام واحد انجام می پذیرد؟

الف)  فرانت آفیس        ب) کانسیرج               ج) بک آفیس                د) اطلاعات    

11- در ریجستر کارت کدام یک از موارد زیر جزء اطلاعات الزامیست ؟

الف) تبلیغات هتل      ب) وسیله سفر     ج) شماره شناسنامه    د) مقصد سفر 

طبق قرار داد قبل یک ساعت چند درصد است؟  Day use12-مبلغ  

الف) 25  ب)50      ج)100      د)مبلغی در یافت نمی شود

درهتل به عهده چه کسی است؟ Exchange13- انجام کلیه تبادل پول ها و ارزهای خارجی

الف) بل بوی   ب) مسئول روابط عمومی  ج) صندوقدار      د) مدیر هتل 

14- به  نرخی که بین شرکت وهتل برای رزرو تمام اتاقهای معمولی توافق میشود چه میگویند ؟

الف) نرخ اتاقشرط عدم     ب) نرخ جاری     ج) نرخ روز   د) پیش پرداخت رزرو

15مهمترین فرم مالی که شامل عملیات مالی مهمان در هتل می باشد چنام دارد ؟

الف )فولیو    ب) وی آی پی  ج) سی آی پی   د) دی یوز

16- قبل از پر کردن فرم مذکور و امضاء  شخص مراجعه کننده میهمان اتلاق نمی شود ؟

الف)وی آی پی        ب) ترنسفر         ج)ریجستر          د) مالی

17-تحریم های اقتصادی،سیاسیتهای ملی و عوامل نظامی جزء کدامیک از عوامل برون زای حاکم بر فعالیت هتلها می باشد ؟

الف) جو حقوقی    ب) جو رقابتی   ج) جو سیاسی    د) جو اقتصادی

18- کدام اتاق دارای آشپز خانه می باشد

الف)افشینسی   ب)کابانا    ج)کانکت روم  د) سوئیت

19- قبل ورود میهمان کدامیک از واحد های زیر با وی در ارتباطند؟

الف) رسپشن   ب) رزرواسیون     ج) صندوق      د) کانسیرج 

20- در طراحی و جانمایی فرانت دسک بهترین حالت برای صندوق کدام اند ؟

الف ) ) نزدیک ترین مکان به درب ورودی      ب) درنیم طبقه ی اول     

ج) دور ترین مکان به درب ورودی                 د) بعد از رسپشن  

گفته می شود؟Walk in21-به کدام میهمان  

الف) میهمان حضوری    ب) رزروی     ج) گروهی      د) مدیریتی

22- چرا شیفت سوم در هتل یکی از پر مسئولیت ترین شیف در هتل می باشد؟

الف) انجام وظایف اصلی    ب) کمبود نیرو    ج) عدم حضورمدیران    د) کنترل ریجستر

23- نوعی سند عقد اجاره موقت بین هتل ومیهمان .............نام دارد.

24- مهم ترین بخش هتل و قلب هتل بخش ..............می باشد. 

 ................گفته می شود.LTS25- اصطلاح

 

 

" تشریحی" 

1- گذر نامه را تعریف کرده و چهار مورد از انواع آن را نام ببرید.

2- چه کسانی نمی توانند به ایران سفر کنند ؟ " 3مورد"

3- چهار مورد از وظایف صندوق دار را بنویسید.

4- عوامل برون زاحاکم بر فعالیت هتل ها را نام ببرید .

5- بازار چیست ؟ چند دسته بازارمسافرت وجود دارد ؟ 

 

 

با سپاس هادی عربی گل و جواد ذبیحی راد

 

 

 

 

 

 


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۱/۱۷
هنرستان هتلداری و جهانگردی هما سعادت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی